Wednesday, August 3, 2011

nafsu ......

hye peepsss....
ehehhehe...jgn nganga lak bile bce tajuk dia..huhuhuhu....nafsu...ermm...ape korang pikir???pikir negativ ke positif??nk kategorikan kat mane2 pon boleh..tp bkn kategori lucah ekk...

heheheh...sebenarnye bulan ramadan ni la bulan yg menguji nafsu kite..nafsu makan.....nafsu membeli belah...nafsu lapar..mcm2 lah...

sbnarnye nk cite yg bulan puasa ni..rmai yg membeli juadah ikut nafsu...beli selagi boleh beli...mcm sume nk mkn...almaklum la..perut tgh lapar...so nafsu pon membuak2 la...setiap hari aku lalu bazar,(stakat 3 hari ni aku singgah sbb nk beli kuih jek..tu pon puasa ke 2)sorg2 yg bwk mkanan smpi berbungkus2...tu blum lg yg tak masak,berbuka sume beli jer..yg masak pon,nk beli jugak...adess laa....aku,yg masak ni lalu jer...lalu depan...singgah kedai beli brg2 nk masak...sbb hubby aku xbrape suke nk beli2 nih..sbb membazir je nanti mkn sikit pastu tak abis...mmg cium bau bazar je laa...ehehehhe...

kalau korg kn,gaya cmne korg berbelanja??kekadang nk ckp,beli sikit2 rase cm tak ckup jer...ade jer bnda tekak kite nk mkn kn...haish tekak..tekak..ko mmg pndai bankrupkan wang poket aku,.....hahhahahaha..

apepon..korg think la positiv....ikut stakat mampu...bkn mampu poket ,tp stakat mampu perut tu nk tampung mkanan2 yg korg beli...perut kite kecik jer bro...yg bnyk2 khazanah lam bdn tu usus jer..lau da usus tu sepanjang gelanggang tenis,mane la ade ruang yg bnyk utk isi mkanan lm perut...kne mnyempit2 la cm sadin...

so berbelanja jgn ikut nafsu...bli kuih singgit 2 biji,air sebungkus ngan nasi ayam pon da ckup dah..tu pon ntah abis ke tak...

nk lg jimat makan kurma sblum mkn juadah lain, cnfirm korg diet punyer laa....mkn bnda lain sikit2 jer...so beli pon kne la sikit2...jimat beb....

fikir2kan lah...

daaaaaaaaaaaaaa..........

2 comments:

misyamissyou said...

nafsu mmg sentiase nak jatuhkan kite..huhuu..sy kalau nak beli tu kne ingtkan diri sendiri dulu..kalau x mmg la..ikut telunjuk nafsu..haihh

Nurul Aina said...

btul tuh....ahahah..klu da smpi bazaar tuh...mmg la rambang mata nk beli itu ini...so..sabaaarrrr..hehehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.