Monday, May 16, 2011

selamat hari guru.................


16 may merupakan hari menghargai jasa2 guru2 kite..sbenarnye lau nk menghargai guru...tak kire la bile2 pon..tp mcm hari2 lain la..ade hari ibu,hari bapa,dan mcm2 hari lagi lah,so guru pon ade hari gak laaa...


walaupon aku bukan pelajar lagi tapi aku nk ucapkan selamat hari guru kat sume member2 aku yg kini bergelar guru...smoga korg dapat mendidik anak bangsa menjadi insan yang paling mulia...dan untuk bekas guru2 aku kat SMk parit bunga muar,selamat hari guru gak untuk cikgu2 aku dulu..mungkin ade yg da bertukar,tp mse aku belajar kat sane dari tahun 1997 hingga 2001 aku harap masih ade lagi la guru2 yg mengajar aku dulu...


cite pasal guru nih sbnarnye bkn snang nk jadi guru...ibu bapa beri kepaercayaan kat kite nih supaya boleh mengajar anak mereka membaca,menulis mengeja..dan skang nih ade satu lagi iaitu menaakul..aku pon tak bpe paham pasal menaakul nih..ape kebende pon aku tak tau...cikgu2 jek tau menatang aper nih..hihihihhihi...tanggung jawab guru tu mmg besar....lau anak2 degil kat skolah,mak bapak salah kan cikgu,anak2 tak pintar blajar,mak ayah salahkan cikgu,ckp ajar tak betul la,salah ajaran lah..mcm2 lagi..sian kat cikgu2...


aku dlu hampir2 dah nk jadi cikgu,tp mse ujian penilaian aku gagal ler pulok...hahahhahahaha..so tak jadik la cikgu...jadik la kje lain,tp org panggil cikgu gak...korg rase aper???/wakakkakaa///korg carik sndri la,kje ape yg bukan cikgu tp org biase panggil cikgu...huhuhuhuhu...lalallallllala..lu pikir la sndri...


apepun,aku mmg respek kat cikgu,lebih2 lagi skang aku ni ade anak yg bersekolah..yer la kan kite ni kje,mase yg ade waktu mlm,kekadang blik kje pon dah malam,anak2 pon da tak dan nk blajo lagi,da time tido,pd cikgu la aku harapkan...stiap bg bg nasihat kat anak, "kakak dekat sekolah jgn nakal2..dengar cakap cikgu..ape cikgu suruh buat,cikgu bagi kerja kakak buat tau.."huhuhuhuhu...sbb aku harapkan cikgu la...aku boleh ngajor time sabtu ahad jer laa...garang aku ??of corse la mengalahkan cikgu.,..cm singe wa ckp same lu..hahaahahahhaha.....


lastly aku suke tema guru thn ni .....GURU PENJANA TRANFORMASI NEGARA......bnyk makne tuh..ibarat cm enjin la..lau rosak enjin,rosak la mesin tuh kan...


syabas cikgu...tanpa anda kami tidak mengenal buku...(boleh ke gitu??) ahakss...

2 comments:

Koding said...

Selamat hari guru..

Nurul Aina said...

selamat hari guru gak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.