Monday, May 9, 2011

SELAMAT HARI IBU


Orang kata aku lahir dari perut mak....
(bukan orang kata...memang betul pon..)

Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku....mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....mak
Bila bangun tidur, aku cari....mak

Bila nangis, orang pertama yang datang....mak
Bila nak bermanja, aku dekati....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak

Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak

Pendek kate,semua yg aku lakukan semua aku ngadu dgn mak..

mak..org rindu pada mak...sekarang org hanya dapat titipkan doa buat mak agar mak tenang di sana....org syg mak sgt...org rase sekejap jer org dapat bersama mak..tempoh 25 tahun tu tak cukup utk org bersama mak..

org tahu Tuhan lebih sayangkan mak... org pon syg mak..tp kenapa Tuhan tak bagi org lame2 dgn mak??? 

agaknye Dia marah sbb org xslalu jenguk mak bile org da kje kan..org tau org salah...bkn org xnk jenguk mak tp org sibuk..padan muke org kan...xdpt jmpe mak lg disebabkan kesilapan sendiri...

tp org tau mak pegi sbb mak nk ikut ayah kan...

mak tau tak skarang ni lau dapat ape2 org mmg rase tak lengkap sbb tak dpt ngadu dgn mak...org hanye tengok langit dan ckp sorg2...seolah2 mak dgr ape yg org ckp...kdg2..(bkn kdg2 la...tp selalu) org tgk gmbo mak..org ckp ngan gambo...sian kan...tp nk buat mcm ner...org hnye harap mak dpt dgr....

mak tau tak cucu mak yg kecik tu da becok bercakap...da 2 tahun pon usia dia..sian dia mak...dia lom boleh jalan...tp xpe org akan berusaha ape yg boleh supaya dia boleh berjalan mcm kanak2 lain...

mak..org akan sentiasa doakan mak di sana...semoga mak ditempatkan di kalangan org2 yang beriman... selamat hari ibu mak...
I LOVE U SOO MUCH .....

Al - Fatihah buat allayarham Hazlah bt Enden... 26/07/50 - 03/12/2009.. semoga roh mu tenang disana....


2 comments:

cucu umie said...

al-fatihaha but umi akak..incya-Allah rohnya dicucuri rahmat.. btw, tiada yg lebih bermakna daripada doa seorng anak bt ibunya..

Nurul Aina said...

thanks cucu umie....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.