Tuesday, June 28, 2011

kisah kehidupan manusia....

macam2 kan kisah hidup manusia...mcm2 ragam..ade jer yg tak kena....ade jer yg tak puas ati...
hurm,kdg2 pelik lak..knape tak pnah bersyukur dengan ape yg ader??knape msti pertikaikan kehidupan kite yg serba lengkap...??aku tak paham la...nk sesempurna mane lagi....tak ckup sempurna kah??? Tuhan tau stakat mane kemampuan kite..sbb tu la Dia beri mcm tu jer...

da diberikan kelebihan,menunjuk2..bangga diri,hilang adp sopan...tak pnah terfikir ke pada yg serba kekurangan...ntah mcm mne cara hidup dia seharian..kite mkn 3 kali sehari,yg ssh??ntah2 sehari pon ssh nk mkn...ade terfikir ke bnda2 mcm tuh...???

kdg2 yg da berkeluarga pon buat hal...tak ckup kenal ker pasangan hidup tuh..knape msti porak peranda???bnda boleh settle...tgk la keadaan zaman skang...siap ade cerai gune sms lagi....ape tuh??ngat senang2 jer ke lafaz talak mcm tuh???agak2 la...kawin cerai ni bkn bnda yg boleh buat main2..pikirkan keluarga same..lau ade anak pikirkan anak2..tp lau da terpaksa bercerai tu tak tau nk kate lah...tp ni yg tak de sebab musabab...gduh sikit da nk cerai..ade akai ker korang nih...pelik tol haku...

ntah la..kekadang dok pkirkan hal org,hal sndri sape nk ambik tau kan..tp sekadar merenungi warna warni kehidupan manusia...mcm2 ragam...bile pkir2 balik lau asyik pkir org ,kang tkena btang idung sndri,so snyp jer la.,..tgk jer perilaku mereka,lau boleh nasihat ikut kmampuan sndri,try la..tp lau tak boleh baik tak payah kn..uhukk...

ok lah...kat tv ni pon tgh dok tayang drama pasal kehidupan manusia...jiran yg tak knal jiran....hadooii..mmg tak patot...mmg ader kn org jenis mcm nih...haaaaaaaa....renung2kan lah...dan selamat beramal...
sekian....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.