Tuesday, February 22, 2011

kata-kata pelik dari orang yang terkenal...

anda mesti kenal salah seorang dari mereka nih...mereka org yang dikenali di seluruh pelusuk dunia..mereka hebat..rahsia kejayaan mereka??kerana mereka mempunyai prinsip yang pelik....dan kerana prinsip pelik ini lah mereka dikenali ramai..hingga ada yang mengagungkan mereka...
Mark Twain,Penulis :Saya tidak suka dengan pergaduhan. Bila saya memiliki musuh, saya akan memaafkannya, mengajaknya ke tempat yang sunyi, baru membunuhnya di sana.

Henry Ford,Pengasas Ford Motor :Berpikir adalah pekerjaan terberat, kerana itulah sedikit sekali orang yang mahu menggunakan otaknya.

Albert Einstein,Ahli Fizik :Memahami cukai adalah hal yang paling susah untuk dipahami di dunia ini.

T.S. Eliot,Penulis :Penulis yang masih muda, meniru. Penulis yang sudah berpengalaman, mencuri idea.

Agatha Christie, Novelis Misteri :Kolektor barang antik adalah suami yang paling baik, kerana semakin tua istrinya, semakin dia mencintainya.
James Baldwin,Penulis, Aktor :Semua orang memuji-muji surga, tapi tidak ada orang yang mahu pergi ke sana sekarang juga.

Benjamin Franklin, Negarawan :Orang yang pandai meminta-minta maaf, jarang sekali pandai melakukan hal-hal lain.

Adolf Hitler,Pemimpin Nazi :Alangkah beruntungnya kerajaan bila rakyatnya tidak boleh berpikir.Aku tidak perlu berpikir kerana aku adalah pegawai kerajaan.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...