Monday, February 7, 2011

TEMBIKAI SUSU CEGAH KEKEJANGAN

terpanggil aku untuk menulis entri kali nih adelah di sebabkan aku kne kawad hari nih..dan ade skit mengalam kekejangan otot semasa berkawad td..so aku dpt information tentang tembikai susu yg boleh mencegah kekejangan..

POTASSIUM yang terdapat dalam tembikai susu berkuasa untuk mencegah kekejangan otot pada individu selain membantu mengawal tekanan darah.

manakala kandungan vitamin C dan BETA KAROTENA yang tinggi melindungi sel tubuh daripada kesan radikal bebas. malah vitamin C juga membantu meningkatkan sistem imun tubuh sekali gus menghalang jangkitan selsema dan batuk (kire lau mkn tembikai susu bleh la kite dok dkt2 ngan org demam kot)

kandungan vitamin B6 pula memelihara kesihatan kulit dan sistem peredaran tubuh kita..selain itu tembikai susu gak kurang sodium,bebas lemak,bebas kolesterol dan rendah kalori..so,sape2 yg nk kurus leh la mkn tembikai susu...

yum..yumm...sedapnyerr....

so jap lagi aku nk g makan bnyk2 tembikai susu nih..biar aku tak kejang otot biar tekanan darah jadi normal.lau tak cm tadi ade yg nk tmuntah la,ade yg pening la...mcm2 hal diorg nih..aku nk suggest suh makan tembikai susu lah..huhuhuhu...

kesihatan kulit pon kne jage..da bkawad tgh2 panas kulit pon jadik itam..so mkn tembikai susu kulit cantik jerr...lalalalalal....
slurrrppp.............

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...