Sunday, February 20, 2011

LAWAK : cara-cara nk handle hantu..

bace bile korg free...hahaahah.....

Pocong        Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya.
                   Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya.
                   Sudah tentu dia akan berasa malu kerana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan                pembungkusnya tu.
 

Langsuir      Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil jelir-jelir lidah.
                   Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, pasti dia tersipu-sipu malu.
 

Pontianak     Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ketawa sama.
                    Kalau boleh kita
cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia boring.
 

Hantu Raya    Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia.  
                     Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia,
                     bagi duit raya, ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang.
                     Tentu dia tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.
 

Hantu Galah   Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi.
                      Kalau terjumpa dia, kita hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada disitu.
 

Jerangkung    Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah untuk menewaskannya.
                      Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat gerak-gerinya mengimbangi  
                      badan untuk berdiri tegak.
 

Toyol              Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni..nanti dia ingat duit emas,
                      lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya...
                      lepas tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar duit satu sen  banyak2 tu
 

Hantu Ponteng   Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang lerrr.. 
                          takder kerja lain asyik ponteng kerja, lepas tu nengok e-mail.. 
                          macam sekarang nih..sah-sah tengah ponteng nie..
                          macamana nak jawab..korang sendiri gak jadik hantu.. 
                          jadi bawak-bawaklah buat kerja ... .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gadget

This content is not yet available over encrypted connections.